Blog

Vadba, ko smo bolni - DA ali NE?

22.11.2018

V tem članku bi rad razjasnil še eno vprašanje, ki mi ga postavljajo moji varovanci. Ali lahko telovadim, če sem bolan? Lahko pridem na vadbo ali naj raje počivam.
Vadba, ko smo bolni - DA ali NE?

Nekaj o imunskem sistemu.

Okrog nas je prava džungla. Vsakodnevno smo obkroženi z bakterijami, virusi, glivami, paraziti. Najpogosteje napadajo zgornja dihala. In tako dobimo, prehlad, kašelj, gripo, okužbo grla, okužbo srednjega ušesa … Naš imunski sistem je naša prva obrambna linija. Brez njega ne bi bili zdravi niti en dan. Deluje najprej kot sluznica v nosnih prehodih, kemično, kot želodčna kislina in zaščitne celice, kot so bele krvničke. Ta imunski sistem se razvija, ko smo mladi. Zanimivo je, da imajo ženske večji skupni prirojen imunski odziv. Morda zato tako hitro ne podležejo prehladu, vendar pa pogosteje trpijo zaradi avtoimunskih bolezni. Pridobljen imunski sistem pa je bolj izpopolnjen imunski sistem, estavljen iz specializiranih celic, ki nastajajo v timusu in kostnem mozgu. Ta imunski sitem nastopi v obrambo, ko je prvi premagan. Te celic imajo dejansko spomin, ki prepozna specifičen virus ali bakterijo in se učinkoviteje oskušajo boriti proti njim. Zato otroci pogosteje zbolijo, ker še niso bili toliko izpostavljeni raznim okužbam, preprosto povedano, njihove celice še niso imele priložnosti razviti spomina na določene bakterije in viruse. Naj najprej razjasnim razliko med vadbo in nizko intenzivno aktivnostjo. Vadba, kjer trdo delate, močno dihate, se potite in občutite nekaj neugodja povzroča v telesu stres. Ko smo zdravi, se naše telo zlahka prilagodi na tak stres. Toda, ko smo bolni, naš imunski sistem težko obvladuje tak stres. Vendar še vedno ni nobenega razloga, da bi zaradi tega morali ostati na kavču, takoj ko začutite, da se vas nekaj loteva. Neko neutrudno gibanje vam nikakor ne bo škodilo, morda vam celo pomaga. Manj intenzivno gibanje. To je hoja, vožnja s kolesom z nizko intenzivnostjo, vrtnarjenje, Thai Chi vadba. Vse to je manj intenzivno gibanje z minimalno višino srčnega utripa. Tako gibanje ima številne koristi, ne povzroča stresa na telo in pomagalo vam bo, da se boste počutili bolje in tudi hitreje okrevali.

Kako vadba vpliva na naš imunski sistem?


Po dolgotrajni naporni vadbi smo bolj dovzetni za okužbo. Na primer, tekačem ki pretečejo maraton se lahko imunski sistem zmanjša do 72 ur. To je razlog, da mnogi vzdržljivostni športniki zbolijo takoj po tekmah. Vendar pa kratka naporna vadba ne povzroča enakega učinka na imunski sistem. Vadba z zmerno intenzivnostjo lahko dejansko krepi imunski sistem, pri zdravih ljudeh seveda.

 

OPISI VADB

URNIK

CENIK


Nazaj