Blog

Merjenje porcij

09.06.2019

Verjetno se boste strinjali z mano, da je debelost epidemija sodobnega časa. Živimo v času, v katerem imamo številne možnosti za prevelik vnos kalorij oziroma energijo, obenem pa le to premalo porabljamo. Človeško telo je narejeno za gibanje in za uživanje malih porcij hranilno bogate hrane. Sploh povečana velikost porcij naj bi prispevala k prenajedanju in nezaželenemu povečanju telesne mase.
Merjenje porcij

V tem članku vam ponujam nekaj nasvetov, kako si lahko brez tehtnice in štetja kalorij odmerite primerno velikost porcije. Roka oziroma dlan nam lahko služi, kot odličen pripomoček za merjenje. Kako si sestavimo krožnik s primerno količino hrane?

Beljakovine: Piščanec, govedina, puran, svinjina, tofu, jajca, zrnati sir, skuta, riba, itd. Z velikostjo naše dlani si lahko odmerimo beljakovine. Tako velika, kot je vaša dlan, toliko beljakovin si lahko daste na krožnik.


Ogljikovi hidrati: riž, testenine, krompir, kruh, kvinoja, kus kus, čičerika, fižol itd. Naj bodo odmerjeni v velikosti vaše pesti. 


Zdrave maščobe: oreščki, semena, avokado, temna (več kot 85% m.m.) čokolada, maslo, polnomastni jogurt, polnomastno mleko, olivno olje itd. Naj bodo odmerjeni v velikosti vašega palca.

Zelenjava: zelena solata, motovilec, brokoli, korenje, špinača, kumarice, paprika, ohrovt, cvetača, zelje, grah itd. Zelenjavo si lahko privoščite v neomejenih količinah. To je nizko kalorična hrana, bogata z vlakninami, vitamini in minerali.


S takim odmerjanjem hrane, uporabo manjših krožnikov in pitjem zadostne količine vode boste zagotovo zmanjšali tveganje za prenajedanje.

OPISI VADB

URNIK

CENIK

Nazaj