Blog

Nekaj najpogostejših vprašanj 1. del

09.07.2019

S to objavo bi vam rad odgovoril na vprašanja, ki jih kot osebni trener večkrat slišim.
Nekaj najpogostejših vprašanj 1. del

Ali lahko pridem na vadbo tudi, če imam »muskelfiber«?
Svetujem vam, da najprej preverite bolečino. To naredite enostavno tako, da s prsti pritisnete na mišico. V kolikor bo bolečina res močna in boste imeli tudi zmanjšan obseg giba v sklepu, potem raje počivajte kak dan in pustite, da se vaše telo regenerira.
V kolikor bolečina ni tako huda, se pred vadbo najprej dobro ogrejte, nato pa lahko opravite vadbo z lažjimi utežmi. S tako vadbo se bodo mišice prekrvavile in pospešeno odpravile odpadne snovi. Pospešil se bo proces regeneracije.

Ali je res potrebno za več mišične mase pojesti več beljakovin?
Včasih se pošalim in odgovorim, da odvisno od tega katerega proizvajalca proteinskih praškov jemljete. »Pošteni« proizvajalci in prodajalci nas poskušajo prepričati, da potrebujemo večje odmerke. Seveda z razlogom, da čim hitreje prodajo čim več.
Seveda do neke mere drži, da naše telo potrebuje več beljakovin. A to je odvisno od tega koliko ste aktivni. Ob redni telesni vadbi naše telo potrebuje od 0,9 do 1,3 grama beljakovin na kilogram puste telesne teže. To je teža brez maščobnega tkiva. Količine, ki bodo presegale te vrednosti pa ne bodo pripomogle k povečanju mišičnega tkiva.

Zakaj ne?

Zato, ker se v našem telesu beljakovine razgradijo na aminokisline in dušik , kar telo potrebuje pri procesu obnavljanja celic. Vse kar je več, se pretvori v ogljikove hidrate, ki pa se ob premajhni telesni aktivnosti shranijo v podkožno maščobo.

Ali je vadba s prostimi utežmi res boljša, kot vadba na trenažerjih (fitnes napravah)?
Čisto odvisno zakaj vadite oziroma kakšen je vaš cilj. Vadba na fitnes napravah je priporočljiva recimo po poškodbah ali pri začetnikih. To pa zato, ker naprave dobro izolirajo delovanje posamezne mišice. Res je, da bodo začetniki hitreje napredovali z vadbo na napravah. Vendar pa je potem seveda priporočljiva vadba tudi s prostimi utežmi, saj pri njej sodeluje večje število mišic, kar pa je temelj za povečanje moči, poveča pa se tudi poraba kalorij.

OPISI VADB

URNIK

CENIK

Nazaj