Si upaš zdržati 30 dni brez sladkorja?

Prijave potekajo od 4.5 - 14.5. 2017, izziv se zaključi 14.6. 2017.

Ni vaša krivda, da ste s sladkorjem zasvojeni že od zgodnjega otroštva. Starši so vam v upanju, da boste res vse pojedli v zelenjavno kašico dodali žličko sladkorja, da ste obrok z veseljem  pojedli do konca. Stari starši so vas razvajali s čokolado in bonboni. Za zajtrk je bil na mizi tako popularen čokoladni namaz, ali pa kosmiči spet polni dodanega sladkorja.

Vendar še ni prepozno. Še vedno lahko obrnete nov list in si zastavite cilj, da boste 30 dni zdržali brez sladkorja. Sprejmete izziv?

  1. Pravila izziva
  2. Kako se pripraviti na izziv
  3. Ne veste kako bi začeli? Potrebujete pomoč?
  4. Prenesi koledar
  5. Ste pripravljeni? Prijavite se!
  6. Kaj vas čaka na koncu izziva?

Najprej naj vam razložimo zakaj je sladkor tako slab.

Sladkor je povsod, v pakirani in predelani hrani, v pijačah, v sadju .... še najlažje bi našteli stvari v katerih ga ni. Sladkor nas zasvoji in v našem telesu ustvarja kaos. Povzroča hitre dvige in padce energije. Prav tako nam povzroča nihanje hormonov, kar čez čas privede do tega, da ne delajo več pravilno.
Če telo sladkor po zaužitju ne uporabi za energijo, ga bo skladiščilo v obliki maščobe, kar privede do debelosti.
Danes nam je znano, da je največji krivec debelosti ravno sladkor.

Pravila izziva:

  1. Iz vašega jedilnika morate odstraniti vso hrano, ki ima dodan sladkor,
    torej:
    • rafiniran beli sladkor,
    • vsa umetna sladila,
    • vse nadomestke sladkorja, ki naj bi bili »zdravi« in brez kalorij.
  2. Dovoljen je le naravni sladkor v sadju in polnomastnih mlečnih izdelkih (navadno mleko, jogurt, skuta) v katerih je prisoten naravni mlečni sladkor
  3. Ko kupujete živila, nujno berite deklaracije na embalaži, kjer je napisano koliko sladkorja vsebuje izdelek.
  4. Ne pozabite na vodo, popijte vsaj 2l vode na dan.
  5. Izogibajte se alkoholu.
  6. Če imate pomisleke glede vašega zdravstvenega stanja, se pred izzivom posvetujte z vašim zdravnikom.
     

Kako se pripraviti na izziv:

  1. Spoznajte vašega sovražnika
    Proizvajalci uporabljajo različna imena za sladkor. Tukaj vam jih bomo nekaj našteli, da boste vedeli na kaj morate biti pozorni na deklaracijah.
    • Agavin sirup
    • Ječmenov slad
    • Sladkor iz sladkorne pese
    • Melasa
    • Rižev sirup
    • Rjavi sladkor
    • Trsni sladkor
    • Kokosov sladkor
    • Rožičev sirup
    • Koruzni sirup
    • Kristalna fruktoza
    • Fruktoza
    • Dekstrin
    • Dekstroza
    • Etil maltol
    • Galaktoza
    • Glukoza
    • Med
    • Invertni sladkor
    • Maltodextrin
    • Maltoza
    • Manitol
    • Javorjev sirup
    • Melasa sirup
    • Ovseni sirup
    • Panela
    • Panocha
    • Penuche
    • Raspadura
    • Rižev sirup
    • Sorbitol
    • Sorghum
    • Saharoza
    • Tapiokin sirup
  2. Priprava kuhinje
    Oboroženi z novim znanjem o raznih imenih sladkorja, preglejte vašo zalogo hrane v kuhinji.
    Vse konzerve, lončke, pakete na katerih boste našli sladkor odstranite iz kuhinje. V kolikor se jih nočete znebiti, jih enostavno za 30 dni umaknite nekam »na varno«.
     
  3. Obnovite zalogo
    Nakupite zdravo hrano. Začnite s sadjem in zelenjavo. Meso naj ne bo pakirano, kupite ga pri mesarju.
    Pri mlečnih izdelkih in kruhu bodite pozorni na deklaracije. Ne kupujte sladkih pijač in gaziranih pijač z okusom.

 

Ne veste kako bi začeli? Tukaj je nekaj idej za lažji začetek.

  • Pijte vodo, nesladkane čaje, črno kavo oz. kavo s polnomastnim mlekom, limonado brez sladkorja.
  • Jejte navaden jogurt ali skuto s sadjem, ne kupujte sadnega jogurta ali sadne skute.
  • Sami si naredite granolo in naravne kosmiče (ovsene, pšenične) za zajtrk, ki jim ravno tako lahko dodate sadje. Ne kupujte pakiranih granol in kosmičev v trgovini.
  • Za prigrizek si pripravite surovo zelenjavo (korenje, paprika, kumara, redkvica ...), sadje, kuhano jajce, semena, oreščke ...
  • Ne bojte se sadja, sadje vsebuje naraven sladkor in nekaj koškov sadja na dan vam ne bo škodovalo. Vendar bodite pozorni, da ne boste nadomeščali izostanek sladkorja s prevelikim vnosom sadja, tudi pri sadju naredite mejo in ga zaužijte le nekaj koščkov.
  • Lahko si pripravljate smutije. Tukaj vas moramo opozoriti, da si pripravljate zelenjavne smutije, sadje naj bo le kot mali dodatek za izboljšanje okusa, nikakor pa si ne pripravljajte samo sadnih smutijev.
  • Ne bo se vam treba odreči sladicam. Objavili bomo nekaj sladic, s katerimi se boste lahko sladkali tudi brez sladkorja. Sladice brez sladkorja so lahko veliko bolj okusnejše, saj vsebujejo naravne sestavine.
     

Potrebujete pomoč?

V pomoč bomo na Facebooku odprli skupino, v kateri si boste lahko izmenjavali recepte, se spodbujali in izmenjavali informacije o počutju in napredku. 

Prenesi koledar

Ste pripravljeni?

Vse kar morate storiti je, da vpišete vaš email (na dnu strani), na Facebooku poiščete skupino z imenom »V-team IZZIV - 30 dni brez sladkorja« in se prijavite v skupino.

Prijave potekajo od 4.5. do 14.5.2017. Izziv se zaključi 14.6.2017


Kaj vas čaka na koncu izziva?

Pustite se presenetiti. Mogoče boste:

  • izgubili kak kilogram
  • izboljšalo se vam bo počutje
  • dobili boste več energije
  • koža bo postala lepša in lasje bolj svetleči
  • vzljubili boste kuhanje
  • In nazadnje, mogoče vam bo izziv tako všeč, da boste z njim nadaljevali.

3 udeležence izziva pa na koncu čaka lepa nagrada. Srečni izžrebanci bodo dobili osebni mesečni jedilnik + meritev telesne sestave v vrednosti 80€.

Pogosto zastavljena vprašanja in odgovori:

1. Deklaracija kaže, da izdelek vsebuje 10g sladkorja, vendar ga ni naštetega med sestavinami.
Natisni

Poleg predelanega, rafiniranega sladkorja, izdelki lahko vsebujejo tudi naraven sladkor.
Na deklaraciji je označeno, da izdelek vsebuje 10g sladkorja, na seznamu sestavin pa so naštete, paradižnik, sol, laktoza in česen. Nekateri sladkorji prihajajo iz paradižnika in nekateri iz laktoze, to je naravni sladkor in tega lahko jeste.

2. Ali lahko uporabljam nadomestke sladkorja, na primer Stevia, Sukrin?
Natisni

V teh 30 dneh se izogibajte tudi alternativnih sladil. S tem izzivom omogočamo telesu, da se očisti vseh sladkorjev. Tudi nadomestki sladkorja lahko povzročajo odvisnost.

3. Ali lahko jem čokolado in kakav?
Natisni

Da čokolada in kakav sta dovoljena, vendar 100%, brez sladkorja.

4. Ali lahko jem suho sadje?
Natisni

Berite deklaracijo na izdelku. Če ni dodanega sladkorja, potem lahko. Vendar ne pretiravajte.
Ena mala pest suhega sadja na dan bo dovolj.

5. Bom imel-a kakšne stranske učinke?
Natisni

Zavedati se morate, da sladkor na telo učinkuje kot droga. Sprva boste imeli abstinenčno krizo. Stranski učinki so lahko glavobol, izčrpanost, razdraženost. Vendar naj bi ta faza minila po 2-4 dneh.

6. Kaj, če ne bom zdržal-a in se bom pregrešil-a?
Natisni

Ne ozirajte se nazaj, preteklosti ne morate spremeniti. Samo ne odnehajte in nadaljujte z izzivom in pazite, da se to ne ponovi.

7. Ali sploh obstajajo sladice brez sladkorja? Kje naj najdem recepte?
Natisni

Da obstajajo sladice, brez sladkorja. Nekaj jih najdete na naši spletni strani. Izmenjavali pa si jih boste lahko tudi v FB skupini.

8. Ker je dovoljeno uživati polnomastne mlečne izdelke, koliko jih lahko pojem na dan?
Natisni

Polnomastne mlečne izdelke res lahko uživate vendar tudi tukaj prilagodite količine in jih omejite na 1x na dan.

Prijavi se na 30 dnevni izziv brez sladkorja

Za prijavo v spodnje polje vpišite vaš e-naslov.

    1. V-TEAM, Vanja Cipot s.p. varstvu vaših osebnih podatkov posveča posebno pozornost in skrb. Podrobnejša pravila glede uporabe in obdelave vaših osebnih podatkov si lahko preberete v Pravilniku o zasebnosti.